Wykorzystaj moc kolorów w budowaniu swojej marki!

Wykorzystaj moc kolorów w budowaniu swojej marki!

Na pewno wiesz, że każdy kolor ma swój unikalny przekaz.
Kolory budzą w nas również konkretne skojarzenia.
Nasz mózg interpretuje kolor na podstawie :

  • naszej budowy anatomiczno-fizjologicznej,
  • naszej indywidualnej strukturze narządów zmysłowych,
  • naszych doświadczeń i wspomnień,
  • naszego rozumowania świata,
  • naszych wartości.

Moc kolorów wykorzystywana jest w wielu dziedzinach, m. in.: w aranżacji wnętrz, znakach ostrzegawczych, w malarstwie, makijażu. Ale czy wiedziałaś, że możesz również wykorzystać moc kolorów w Twoim biznesie?

Budując swoją markę opierasz ją na Twoim przekazie, tak samo jak każdy kolor ma swój własny przekaz. Starasz się zakomunikować poprzez słowa pisane i mówione to w jaki sposób możesz pomóc swoim klientom. Czy wiesz, że przekaz słowny możesz wzmocnić poprzez dodatkowy przekaz koloru?

Psychologia koloru zajmuje się między innymi tym jak działają na nas poszczególne kolory. Tą wiedzę możemy fantastycznie wykorzystywać, po to by dotrzeć do naszych klientów. Tak, by w gąszczu różnych marek zauważyli właśnie nas.

Pokaże Tobie na przykładzie, jak możemy interpretować symbolikę kolorów, oraz jak możemy to wykorzystać w naszej marce.

Kolor BIAŁY
Biel symbolizuje czystość, cnotę, spokój, pokój, niewinność, doskonałość, szlachetność.
Jaki przekaz niesie za sobą biel?
Otóż pomaga nam wyciszyć myśli oraz daje nam poczucie jasności i porządku.

Teraz zastanówmy się, w jaki sposób możemy wykorzystać przekaz bieli do wzmocnienia komunikacji Twojej marki.
Jeśli Ty poprzez swoją markę pomagasz swoim klientom odzyskać przestrzeń, swobodę, a chaos zamienić w uporządkowane działanie - to właśnie dzięki użyciu bieli w Twoich kolorach marki możesz wzmocnić Twój przekaz.
Ponieważ klient, który czuje przytłoczenie ilością napływających bodźców nie potrzebuje dodatkowych impulsów kolorystycznych. Podświadomie będzie szukał kolorów „uspokajających”, które pomogą mu właśnie odzyskać to poczucie porządku w życiu. 

Jeśli pomagasz w uporządkowaniu swojej życiowej przestrzeni możesz wzmocnić ten przekaz poprzez użycie bieli i delikatnych kolorów jako kolorów Twojej marki.
Po prostu pomyśl, czy Twój klient będzie szukał uspokojenia w rażącej, ostrej kolorystyce czy raczej zwróci się ku jasnym, pastelowym kolorom, które pomogą mu poczuć na nowo jasność myśli. To między innymi kolory mogą sprawić, że klient „kliknie” na Twoją stronę, by poznać Cię lepiej.

Na dokładkę, jeszcze jeden przykład:

Kolor FIOLETOWY

Fiolet symbolizuje duchowość, godność, wyniosłość, uroczystość, magiczność, mistyczność.
Czy wiesz, że fioletowy barwnik przez lata był uznawany za niezwykle cenny ze względu na swoją wysoką cenę? Dlatego też kolor fioletowy utożsamiany był z bogactwem i zarezerwowany dla najbogatszych.

A wiesz jak uzyskiwano fioletowy barwnik? 3 tysiące lat temu, gdy zauważono, że śluz ślimaków zamienia się w fioletowy barwnik, zaczęto masowo zabijać ślimaki, aby po ich zgniciu wykorzystywać powstały fioletowy barwnik. By zafarbować jedną szatę swoje życie musiało stracić kilkaset tysięcy ślimaków. Stąd tak wysoka cena fioletu. 

A jaki przekaz niesie za sobą fiolet? W psychiatrii fiolet jest stosowany z pacjentami z zaburzeniami psychicznymi i nerwowymi, ponieważ działa uspokajająco. Kolor ten również wykorzystywany w medytacji. Uwrażliwia nas na piękno i stymuluje kreatywność. Barwa fioletowa sprzyja pracy twórczej.

W jakiej marce fiolet może okazać się pomocny? 

Jeśli Twoja marka bazuje na rozwoju duchowym czy też pracy twórczej, możesz poprzez fiolet wzmocnić komunikację Twojej marki. Myślę, że zaczynasz już rozumieć jak możemy wykorzystać psychologię koloru w budowaniu komunikacji naszej marki.

Jeśli chcesz poznać przesłanie wszystkich kolorów odsyłam Cię do mojego e-booka „Co Mówi Kolor?”. Znajdziesz w nim również szeroko omówione przykłady zastosowań kolorów w różnych markach. Dodatkowo dowiesz się jak osiągnąć spójność kolorystyczną w różnych swoich działaniach marketingowych. 

Zachęcam Cie do tego byś świadomie dobierała Kolory Twojej Marki!


Całuję
Paulina Furtowicz