Czy każda kobieca marka musi być różowa?

Czy każda kobieca marka musi koniecznie być różowa?

Maszynki do golenia dla kobiet są zazwyczaj różowe. W praktyce bardzo często oprócz koloru uchwytu nie różnią się niczym od męskich - a mimo to są nawet dwa razy droższe.

Płacimy za „kobiecy kolor”? Kolor różowy często wybierany jest w celu wydzielenia produktów „tylko dla kobiet”. W wyniku takiego podejścia, kiedy tworzymy naszą markę i nasza oferta jest skierowana głównie do kobiet, to wydaje nam się, że musimy używać właśnie tego popularnego różu. Tak, aby zaakcentować do kogo kierujemy ofertę!

Osobiście uważam, że kobieca marka wcale nie musi być różowa. Wręcz w niektórych przypadkach wcale nie powinna być różowa. Bo kolory naszej marki powinny wynikać z przekazu, jaki kierujemy do naszych klientów. 

Ale wracając do różu...
Jak myślisz z jakiego innego powodu często wybieramy róż jako kolor marki?
Bo zauważyłyśmy, że jest on stosowany przez konkurencję, która ma już wysoką pozycję na rynku i chcemy się w pewien sposób do nich upodobnić aby delikatnie to ujmując „przejąć” ich klientów.

Tylko problem polega na tym, że to nie konkurencja powinna decydować o kolorach naszej marki ale efekt jaki pomagamy osiągnąć naszym klientom za pomocą naszej marki. 

Gdy podejdziemy do doboru kolorów od strony potrzeb naszego klienta zrozumiemy jaka kolorystyka tak naprawdę najbardziej przemówi do naszego klienta. Sprawi, że potencjalny klient zauważy spójność pod względem identyfikacji wizualnej naszej marki a przekazem jaki tworzymy.

Kolor nie jest czynnikiem decydującym o sukcesie marki. Ale to kolor może przykuć uwagę odbiorcy zanim jeszcze zdąży przeczytać chociaż jedno słowo na Twojej stronie.

Dlatego wybierając kolory marki nie podejmuj pochopnej decyzji. Nie traktuj tematu po macoszemu, ale dobierz te kolory według przemyślanej strategii Twojej marki. Jak to zrobić krok po kroku, przeczytasz w moim e-booku „ Co Mówi Kolor?”.

W tym właśnie EBOOKU zawarłam opracowane przeze mnie ćwiczenie z piramidą, które „otwiera oczy” na to, jak klient widzi Twoją markę w sieci.
Według nas nasza marka jest najlepszym możliwym wyborem dla klienta, a czy pomyślałaś co widzi Twój klient?
Gdy uruchomisz jakiekolwiek media społecznościowe jesteś zalewana bodźcami kolorystycznymi. Co przykuje Twoją uwagę? Pewnie to do czego w danym momencie dążysz. Psychologia koloru udowadnia, że kolory niosą za sobą niewerbalny komunikat. A my jako odbiorcy zwrócimy uwagę na dany kolor lub przejdziemy obojętnie.

Ale wróćmy jeszcze na chwilę do tego różu. Bo może pomyślisz teraz:

ejj Paulina ale przecież sama masz różową markę?!? 

Zgadza się -  ale u mnie wynika to dokładnie z misji jaką realizuję. Poprzez moją markę pomagam kobietom odzyskać poczucie samoakceptacji i pokochać siebie taką, jaką jest. A kolor różowy właśnie niesie taki przekaz. Więc ja za pomocą tego koloru po prostu wzmocniłam komunikat mojej marki! 

Teraz pytanie do Ciebie. Zastanów się jaki komunikat chcesz wzmocnić poprzez odpowiednio dobrane kolory? Na koniec pamiętaj, kolor nie zdecyduje o sukcesie lub porażce Twojej firmy ale może przybliżyć Twojego klienta do Ciebie. Decyzja co z tym zrobisz, zawsze należy do Ciebie.

Zachęcam Cie do tego byś świadomie dobierała Kolory Twojej Marki!


Całuję
Paulina Furtowicz

Artykuły o podobnej tematyce

Wykorzystaj moc kolorów w budowaniu marki!